19 Haziran 2008 Perşembe

Yahoo! yavaş yavaş dökülüyor

Microsoft aldı, alamadı, zorladı, vazgeçti derken Yahoo! patır patır dökülmeye başladı.

Caterina Fake ve Stewart ButterfieldTechCrunch, 2007 yılından beri 50 kadar Yahoo! yöneticisinin firmayı bırakıp ya yeni başlayan firmalara, ya da Google gibi "sağlam" alanlara kaydığını söylüyor. Bu ayrılmalara son olarak 3 yıl önce 35 milyon dolara Flickr'ı satın aldıklarında firmaya dahil olan Caterina Fake ve Stewart Butterfield çifti oldu. 2004 yılında Flickr'ı kuran çiftten Butterfield yine Flickr'dan sorumlu iken, Fake "Teknoloji Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür" sıfatıyla çalışıyordu.

Caterina Fake 13 Haziran'da görevini bırakırken, Stewart Butterfield 12 Temmuz'da işi bırakacağını oldukça eğlendirici bir istifa mektubuyla açıkladı:

(…) Bildiğiniz üzere, teneke benim kanımda var. Nesiller boyunca ailem en yararlı metallerle çalıştı. 1921 yılında Yahoo!'ya kaldıldığımda firma büyüme, gelişme ve yeniliğin içiçe olduğu bir teneke yapılanmaydı. Benim için mükemmel bir yer olduğunu biliyordum.
(…)
87 yıllık servisim boyunca birçok görevi tamamladım, iyi günde ve kötü günde bulundum, harika arkadaşlar edindim, ve birçok şey öğrendim (kim elektronik mesajlaşmanın ulu ve saygıdeğer postanın ayağını kaydırabileceğini tahmin edebilirdi ki?!) fakat arkamızdan yeni bir nesil geliyor ve onlara bir şans vermemek haksızlık olur.
(…)
Bu yüzden, 12 Temmuz'dan itibaren geçerli olacak istifamı lütfen kabul edin. Ayrıca süslü partilere veya altın saatlere ihtiyacım yok. (1961 ve 1976'da verilenler hâlâ duruyor.) Ailemle daha fazla vakit geçireceğim, küçük alpaka sürümle ilgileneceğim ve ilk aşkım olan tenekeyle çalışmaya devam edeceğim. (…)

Çiftin henüz Yahoo!'dan sonra ne yapacağı belli değil –tabii Butterfield "alpaka sürüsü" konusunda ciddi değilse.



Kaynak: PCLabs

Hiç yorum yok: